چگونه می‌توان در آزمون GRE نمره بالایی کسب کرد؟

برای اینکه بتوانید در دانشگاه‌های معتبر در خارج از کشور به تحصیلات خود ادامه دهید، باید حتما بتوانید در آزمون‌های زبان انگلیسی، نمره مطلوبی کسب کنید. یکی از معتبرترین آزمون‌هایی که شما می‌توانید در آن شرکت کنید، آزمون سوابق تحصیلی تکمیلی یا همان GRE است. این آزمون بر اساس استانداردهای خاصی طراحی شده و می‌تواند مهارت‌های مختلف در ارتباط با استدلال و تحلیل را مورد سنجش قرار می‌دهد.

آگاهی درباره روش‌های کسب نمره بالا در آزمون GRE به شما کمک می‌کند تا عملکرد بهتر و مطلوب‌تری در آزمون داشته باشید. در ادامه با آوای شهیر همراه باشید تا اطلاعات بیشتر و کامل‌تری را در این باره در اختیار شما قرار دهیم.

11 راه برای کسب نمره بالا در آزمون GRE

فهرست مطالب

۱- داشتن برنامه ریزی اصولی

اولین قدمی که برای کسب نمره بالا در آزمون GRE باید بردارید تا بتوانید عملکرد بهتر و دقیق‌تری در آزمون داشته باشید، برنامه ریزی به صورت اصولی و دقیق است. در صورتی که بتوانید به صورت هدفمند مطالعات گسترده‌ای داشته باشید و نمره‌ای که به آن نیاز دارید را مشخص کنید، می‌توانید با یک برنامه ریزی اصولی، به آنچه می‌خواهید، برسید. همچنین با شرکت در دوره آزمون GRE هم می‌توانید به یک برنامه مطالعاتی خوب برسید.

۲- مطالعه هوشمندانه برای رسیدن به نمره مطلوب در GRE

برای قبولی در این آزمون شما نیازی به مطالعه ۲۴ ساعته ندارید، اما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که یک هفته مانده به آزمون تمام مباحث را جمع بندی کرده و در آن شرکت کنید. توصیه می‌کنیم به صورت مداوم هر روز مطالعه داشته باشید. مطالعات شما باید هوشمندانه و هدفمند باشند تا بتوانید پیشرفت مورد نیاز را در آن ببینید. گوش کردن مداوم به پادکست‌ها، حل مسائل ریاضی به زبان انگلیسی و ارائه تحلیل‌های علمی می‌توانند به شما برای کسب نمره بالا در GRE کمک کنند.

۳- استفاده از راهنمای رسمی GRE

یکی دیگر از روش‌های کسب نمره بالا در آزمون GRE، استفاده از راهنمای رسمی این آزمون بوده که توسط ای تی اس منتشر می‌شود. در این راهنما معتبرترین و مفیدترین مطالب برای آموزش آورده شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. این کتاب اطلاعات کاربردی و مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما نمی‌توانید برای شرکت در آزمون فقط به آن اکتفا کنید، بلکه نیاز به منابع دیگری هم خواهید داشت.

۴- آشنایی با ترفند های ریاضیات

یکی از مهارت‌هایی که برای موفقیت در آزمون GRE نیاز دارید، ترفندهای ریاضیات است. محاسبات سریع روشی کلیدی بوده که اثرگذاری بالایی در نتیجه آزمون شما خواهد داشت. با استفاده از این مهارت‌ها شما نیاز به صرف وقت بیشتر از ۲ دقیقه برای هر مسئله نخواهید داشت و می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به جواب صحیح برسید.

۵- شرکت در آزمون آزمایشی

آزمون جی آر ای به گونه‌ای طراحی شده است که چالش‌های مختلفی را در مسیر شما قرار می‌دهد. شما ۴ ساعت زمان دارید تا در طول این آزمون، تمام مهارت‌ها و دانش خود را به نمایش بگذارید. از این رو برای اینکه بتوانید در آرامش و هوشیاری کامل به سوالات آزمون پاسخ دهید، توصیه می‌کنیم از آزمون‌های آزمایشی استفاده کنید.

شما از طریق اینترنت می‌توانید به تعداد نامحدودی از این آزمون‌ها به صورت رایگان دسترسی داشته باشید. برخی از این مدل‌ها شباهت بسیار زیادی به نسخه اورجینال و اصلی دارند؛ از این رو می‌توانند تا حد زیادی کمک‌کننده باشند تا متقاضی بتواند با شرایط و سختی‌های آزمون سازگار باشد. این آزمون‌ها مدیریت در زمان امتحان را نیز به شما آموزش می‌دهند تا بتوانید در مدت زمان تعیین شده، به تمام سوالات پاسخ داده و عملکرد خوبی داشته باشید.

۶- دوری از استرس برای موفقیت در آزمون GRE

یکی دیگر از نکات و روش‌های کسب نمره بالا در آزمون GRE، دوری از شرایط استرس‌زا و اضطراب است. بر این اساس توصیه می‌کنیم حتما چند روز پیش از آزمون در شرایط آرام و شاد بمانید و به صورت جدی از استرس دوری کنید. استرس می‌تواند هوشیاری و آگاهی شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و بر روی نتیجه آزمون اثر سوء داشته باشد. مثبت فکر کنید و به خودتان اعتماد داشته باشید که می‌توانید نتیجه تلاشتان را از آزمون پیش رو دریافت کنید.

۷- آشنایی با ساختار و مباحث آزمون GRE

برای اینکه بتوانید عملکرد مطلوبی در این آزمون داشته باشید و نمره قابل قبولی دریافت کنید، لازم است تا به صورت کامل با ساختار کلی آن و مباحث مختلفی از آن‌ها سوال طرح می‌شود، آشنایی داشته باشید. در این حالت خواهید دانست که در روز آزمون انتظار چه چیزی را می‌کشید و با سوالات مختلف، غافلگیر نمی‌شوید.

۸- تمرکز بر روی نقاط ضعف

در روند آمادگی برای آزمون جی آر ای، علاوه بر تقویت نقاط قوت، توصیه می‌کنیم که روی نقاط ضعفتان هم تمرکز داشته باشید و تلاش خود را به کار بگیرید تا بتوانید آن‌ها را بهبود ببخشید. برای موفقیت در آزمون شما به تمام مهارت‌هایتان نیاز خواهید داشت تا بتوانید نمره مطلوبی کسب کنید. این نقاط ضعف را می‌توانید با شرکت در آزمون‌های آزمایشی یا کلاس‌های خصوصی متوجه شوید.

۹- انتخاب درست منابع

امروزه منابع گوناگونی وجود دارند که شما برای موفقیت در آزمون GRE می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. تعدد منابع آموزشی، در برخی از مواقع ممکن است داوطلب را دچار سردرگمی کند؛ به گونه‌ای که نتواند انتخاب درستی داشته باشد. بر این اساس توصیه می‌کنیم منابع مختلف را شناسایی کرده و بر اساس هدف و نحوه یادگیری خود، از میان آن‌ها انتخاب کنید. انواع کتاب‌ها و جزوه‌های آموزشی، اپلیکیشن ها، فلش کارت و … از جمله ابزار و منابع در دسترس هستند که شما می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

۱۰- پیدا کردن نمره پایه مورد نیاز در GRE

یکی دیگر از روش‌های کسب نمره بالا در آزمون GRE که معمولا توصیه می‌شود، پیدا کردن نمره پایه است. در این حالت پیش از شروع مطالعات، شما باید در یک آزمون آزمایشی شرکت کنید تا بتوانید به سنجش سطح دانش و مهارت خود بپردازید. در چنین حالتی می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و در فرصتی که برای آمادگی شرکت در آزمون دارید، به صورت کاملا هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده به مطالعه بپردازید.
این آزمون به شما نشان می‌دهد که در چه مباحث و مهارت‌هایی نیاز به وقت بیشتری دارید و در چه بخش‌هایی می‌توانید عملکرد بهتری از خود نشان دهید. از این رو شما می‌توانید بر اساس این نمره پایه، یک هدف قابل دسترس و متناسب برای خود در نظر گرفته و برای رسیدن به آن نهایت تلاش خود را به کار بگیرید. برای به دست آوردن نتیجه دقیق‌تر، توصیه می‌کنیم در یک آزمون آزمایشی شرکت کنید که بیشترین سطح شباهت را به آزمون واقعی داشته باشد.

۱۱- حفظ آرامش در شب قبل از آزمون

در روز آزمون مغز شما باید ۴ ساعت به فعالیت سخت و طاقت‌فرسا بپردازد. از این رو توصیه می‌کنیم شب قبل از آزمون یک استراحت مناسب برای آن در نظر بگیرید. مطالعه در یک شب قبل از آزمون نمی‌تواند تا حد زیادی اثرگذار باشد. از این رو توصیه می‌کنیم این چند ساعت باقی مانده تا زمان امتحان را به خواب کافی، استراحت و تغذیه مناسب اختصاص دهید.

سخن پایانی

آزمون جی آر ای یا همان سوابق تحصیلات تکمیلی، یکی از معتبرترین آزمون‌ها برای افرادی است که قصد دارند در دانشگاه‌های معتبر جهانی، ادامه تحصیل دهند. این آزمون در کنار سطح زبان انگلیسی، به سنجش مهارت‌های مختلف از جمله منطق، استدلال، ریاضیات و … می‌پردازد تا مطمئن شود داوطلب توانایی تحصیل در دانشگاه‌های معتبر را دارد. در بخش‌های قبلی به صورت کامل با روش‌های کسب نمره بالا در آزمون GRE آشنا شدیم تا شما بتوانید با استفاده از آن‌ها بهترین و مطلوب‌ترین نتیجه را دریافت کنید.

سوالات متداول

چرا توصیه می‌شود در آزمون آزمایشی جی آر ای شرکت کنید؟

این آزمون‌ها شبیه ساز آزمون اصلی هستند و می‌توانند سازگاری شما را با شرایط آزمون یعنی محدودیت زمانی، سختی سوالات و ... آشنا کنند. همچنین از این طریق شما می‌توانید درباره سطح خود، نقاط ضعف و قوتتان هم اطلاعات کافی به دست آورید.

از چه منابعی برای کسب نمره مطلوب در GRE می‌توان استفاده کرد؟

انواع مختلف کتاب‌ها و جزوه‌های درسی، فلش کارت‌ها، اپلیکیشن ها و ... از جمله منابع کاربردی در این راستا محسوب می‌شوند.

سایر مقالات
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *