دوره GRE چیست؟

یکی از آزمون‌هایی که توسط سازمان بین‌المللی ETS برای متقاضیان مهاجرت، به ویژه افرادی که قصد تحصیل در مراکز علمی کشورهای کانادا و امریکا را دارند، برگزار می‌شود، آزمون GRE نام دارد. این آزمون بر خلاف آیلتس و تافل به جای این که تنها مهارت‌های زبان انگلیسی داوطلبین را ارزیابی کند، مهارت‌های دیگر آنها در بخش‌های استدلال کلامی، استدلال کمی، و نوشتن تحلیلی را نیز به چالش می‌کشد. اگر شما قصد شرکت در آزمون GRE را دارید توصیه ما به شما شرکت در دوره‌های تخصصی آن است. در ادامه این مطلب از آوای شهیر در رابطه با اینکه دوره GRE چیست؟ ویژگی‌های یک دوره خوب و مواد آموزشی آن صحبت خواهیم کرد.

دوره GRE چیست؟

فهرست مطالب

موارد آموزشی در دوره GRE چیست؟

در پاسخ به این سوال که دوره GRE چیست، ابتدا می‌توان به این موضوع اشاره کرد که GRE از دو بخش آزمون جنرال و سابجکت تشکیل شده که طی این دو آزمون شیوه تفکر و مهارت‌های داوطلبین مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در واقع این آزمون برای دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز علمی را در کشورهای خارجی به ویژه رشته‌هایی مانند مدیریت بازرگانی، ریاضیات، فیزیک، مهندسی، بازرگانی و موارد مشابه را دارند، مناسب است. دوره GRE این مهارت‌ها را به داوطلبین آموزش داده و آن‌ها را برای رقابت در دروسی مانند ریاضی، جبر، هندسه و دستور زبان آماده می‌کند.

اگر بخواهیم به صورت جزئی‌تر به این موارد اشاره کنیم، باید مواد آموزشی دوره‌های جنرال  سابجکت GRE را به صورت جداگانه بررسی کنیم که عبارتند از:

مواد آموزشی دوره جنرال GRE

برای موفقیت در بخش جنرال دوره GRE مهارت‌هایی مثل استدلال کلامی و محاسباتی، نوشتن تحلیلی و یا حتی تفکر انتقادی به افراد آموزش داده می‌شود. در نتیجه در طی این دوره‌ها بیشتر بر روی مهارت‌های مربوط به تحلیل و پرورش تفکر انتقادی مانور داده خواهد شد.

همچنین بخوانید: دوره گرامر ضروری آزمون GRE

مواد آموزشی دوره سابجکت GRE

در آزمون سابجکت دروس تخصصی اولویت دارند؛ به طور مثال حدود نیمی از دوره GRE بر روی ریاضی، دیفرانسیل و انتگرال متمرکز است و تقریبا یک چهارم آن به جبر ابتدایی، خطی و انتزاعی و همچنین نظریه اعداد مربوط می‌شود. به علاوه این امتحان شامل سوالات فیزیک مانند فیزیک هسته‌ای و ذرات و ماده متراکم، اپتیک و پدیده‌های موج نیز است و به سوالاتی از شش جنبه روان شناسی شامل بیولوژیکی، شناختی، اجتماعی، رشدی، بالینی و اندازه‌گیری و روان‌شناسی هم می‌پردازد. پس به جز ریاضی و فیزیک، روان ‌شناسی، زیست شناسی و شیمی نیز از مواردی هستند که معمولا در یک دوره GRE آموزش داده می‌شوند.

ویژگی های بهترین دوره GRE چیست؟

همان طور که می‌دانید راه‌های زیادی جهت مطالعه آزمون‌های پرمخاطب مثل GRE وجود دارد، اما کم‌ریسک‌ترین راهکار، شرکت در دوره آمادگی آزمون GRE است که می‌تواند برای هر کسی بهترین انتخاب ممکن باشد. اما در این جا این سوال پیش می‌آید که بهترین دوره GRE چیست؟ مهمترین ویژگی‌های یک دوره خوب برای این آزمون عبارتند از:

داشتن منابع مطالعاتی جامع

در دسترس بودن و کیفیت منابع مطالعاتی ارائه شده در دوره GRE یکی از نکات مهم است که حتما باید هنگام پیدا کردن یک دوره خوب و مناسب آن را ارزیابی کنید. این مجموعه به عنوان منبعی جامع برای آماده سازی کامل دوره GRE محسوب می‌شود که شامل کتاب‌های آموزشی، بانک سوالات آنلاین، آزمون‌های تمرین و سخنرانی‌های ویدئویی است. به علاوه شما باید اطمینان حاصل کنید که تمامی منابع ذکر شده با آخرین فرمت آزمون GRE مطابقت داشته و تمام حوزه‌های محتوای مرتبط را پوشش خواهند داد‌.

داشتن هزینه‌های منطقی

نکته مهم دیگر در انتخاب یک دوره خوب GRE، هزینه است. دوره‌های آمادگی GRE می‌توانند از دوره‌هایی کاملا رایگان به شکل مطالعه مستقل تا میلیون‌ها تومان در صورت استخدام یک معلم خصوصی باشد. در واقع همه چیز به شما بستگی دارد و باید به این فکر کنید که حاضرید چقدر برای یک دوره آمادگی GRE هزینه کنید. هر آموزشگاهی برای هر کدام از انواع مختلف دوره‌های آمادگی ذکر شده، قیمتی ارائه می‌کند که با کمی بررسی حتما می‌توانید یک دوره خوب با هزینه مناسب را برای خود پیدا کنید.

قابلیت شبیه سازی آزمون GRE

این ویژگی را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک دوره GRE خوب معرفی کرد. اکثر دوره‌های آمادگی آزمون GRE به جای این که آزمون‌های شبیه سازی شده خود را در سطحی مشابه آزمون اصلی برگزار کنند، اغلب آن‌ها را با سطح دشواری نادرستی نشان می‌دهند. این بدان معنی است که گاه آزمون‌های آن‌ها بسیار آسان است. وقتی این اتفاق می‌افتد، داوطلبان نسبت به آزمون اصلی یک حس اعتماد به نفس کاذب پیدا می‌کنند که در نهایت می‌تواند به نتایج غیرمنتظره و منفی منجر شود.

از سوی دیگر، برخی دیگر این تست‌ها را بیش از اندازه سخت طراحی می‌کنند؛ بنابراین غرق کردن زبان‌ آموزان با سوالات غیرواقعی و نامناسب می‌تواند باعث شود که آن‌ها از کسب اطلاعات بیشتر باز بمانند. در عوض، برگزاری آزمون‌های شبیه سازی شده‌ای که تا حد امکان مشابه سختی آزمون واقعی باشند، امکان تجربه یک آزمون واقعی را به افراد خواهد داد تا به طور منسجم‌تری برای روز آزمون آماده شوند.

استفاده از اساتید مجرب

ویژگی دیگری که در دوره‌های آموزشی GRE باید به دنبال آن باشید، اساتید مجربی هستند که در زمینه آمادگی و آموزش مهارت‌های مرتبط با GRE تخصص دارند. این افراد علاوه بر مهارت‌های عمومی و موضوعی دارای دانش عمیقی از ساختار امتحان، معیارهای نمره دهی و استراتژی‌های موثر برای کمک به شما هستند و می‌توانند به هر دو شکل حضوری و آنلاین اطلاعات خود را به بهترین شکل ممکن در اختیار دانشجویان خود قرار داده و مسیر قبولی در GRE را برای آن‌ها هموارتر سازند.

داشتن سوابق درخشان از رضایت شرکت کنندگان دوره

یکی دیگر از ویژگی‌های دوره GRE خوب، سوابق موفقیت آن و اظهارات مثبت دانشجویانی است که سال‌ها قبل از آن استفاده کرده‌اند؛ بنابراین باید به دنبال دوره‌هایی باشید که درصد بالایی از داوطلبین به کمک آن توانسته‌اند به نمرات مورد نظر خود در آزمون GRE دست پیدا کنند. پس به هیچ وجه فراموش نکنید که بررسی‌های مثبت و داستان‌های موفقیت نشان‌دهنده اعتبار و اثربخشی دوره‌های آموزشی است.

سخن پایانی

برای بسیاری از افرادی که به دنبال تحصیل در مقاطع دانشگاهی به ویژه کارشناسی ارشد هستند، آزمون GRE یک فرصت مهم به حساب می‌آید. نمره آن نیز بخش مهمی از درخواست شما خواهد بود؛ در همین راستا آشنایی با دوره GRE می‌تواند به شما کمک کند تا به هدف خود برسید. اما این در صورتی است که در دوره خوبی شرکت کرده باشید. در این مقاله به تعدادی از عواملی که می‌توانید با کمک آن‌ها بهترین دوره آمادگی GRE را برای خود بیابید، اشاره شد و مواد آموزشی این دوره‌ها هم مورد بررسی قرار گرفت.

چگونه می‌توانم برای آزمون GRE آماده شوم؟

با شرکت در یک دوره GRE خوب همراه با مطالعه کافی، استفاده از منابع گوناگون مانند مقالات علمی، مقالات تحقیقاتی و تقویت مهارت‌های ریاضی می‌توانید به شکل کاملاً جدی برای این آزمون آماده شوید.

زمان مورد نیاز جهت شرکت در دوره GRE چقدر است؟

با توجه به ارزیابی مهارت‌های مختلف در آزمون GRE می‌توان گفت که مدت زمان مورد نیاز کاملا به شرکت کنندگان و دلایل آنها برای شرکت در آزمون بستگی داشته و می‌تواند بین سه تا چهار ماه طول بکشد.

سایر مقالات
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *