آزمون sat چیست و چه کاربردی دارد؟

مدرک زبان انگلیسی یکی از مهمترین مدارک برای اپلای کردن و مهاحرت کاری یا تحصیلی است. در صورتی که قصد اپلای در کشور آمریکا را دارید و می‌خواهید مدرک خود را از یکی از دانشگاه‌های معتبر این کشور اخذ کنید، باید در آزمون‌های پذیرفته شده در این کشور شرکت کنید. آزمون ست یکی از آزمون‌های معتبر در این زمینه بوده که شما می‌توانید در آن شرکت کنید. در ادامه با آوای شهیر همراه باشید تا توضیحات بیشتری درباره آزمون SAT چیست و کاربردهای آن در اختیار شما قرار دهیم.

کاربرد آزمون SAT

فهرست مطالب

آزمون SAT چیست؟

آزمون SAT را می‌توانیم یک امتحان استاندارد در سطح بین‌الملل بدانیم که به صورت کامل به سنجش مهارت‌های تحصیلی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر می‌پردازد. این آزمون برای اولین بار در سال ۱۹۲۶ برگزار شده و بعد از آن به عنوان یک آزمون معتبر برای پذیرفته شدن در کالج همواره مورد توجه قرار می‌گیرد. در حال حاضر این آزمون در سراسر آمریکا در ۴۰۰۰ کالج، دانشگاه و موسسه آموزشی و همچنین در ۸۵ کشور دیگر و ۱۸۰۰ دانشگاه معتبر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کشورهای مختلفی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان، هند، مالزی، فنلاند، نروژ، سنگاپور، ترکیه و … آزمون SAT به عنوان یک معیار مناسب برای ورود به دانشگاه در نظر گرفته می‌شود.

آزمون ست برای چه رشته هایی طراحی شده است؟

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در این راستا باید به آن بپردازیم، این است که آزمون اس ای تی برای چه رشته‌ها و مقاطع تحصیلی طراحی شده است؟ در ابتدا هدف برگزاری این آزمون قبولی در دانشگاه‌های آمریکا بود، اما امروزه در بسیاری از کشورهای دیگر هم اس ای تی پذیرفته شده و برای ورود به دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. توصیه می‌شود دانشجوهای رشته‌های فنی و مهندسی و متقاضیان مختلف در ارتباط با این رشته‌ها، بهتر است در آزمون‌های مخصوصی مانند GRE که برای آن‌ها طراحی شده، شرکت کنند. بقیه دانشجویان در رشته‌های مختلف مانند شاخه‌های پزشکی، ادبیات، حقوق و … همه می‌توانند با شرکت در آزمون SAT و کسب نمره مطلوب، پذیرش دانشگاه را دریافت کنند.

شرایط و پیش نیازهای شرکت در آزمون SAT

برای اینکه بتوانید در آزمون ست موفق شده و پذیرش رشته و دانشگاه مورد نظر خود را دریافت کنید، لازم است درباره شرایط و پیش‌نیازهای این آزمون، اطلاعات لازم را به دست آورید. در این بخش با ما همراه باشید تا مهم‌ترین موارد را در اختیار شما قرار دهیم.

نیاز به مدرک تحصیلی دبیرستان

برای اینکه بتوانید در این آزمون ثبت نام کرده و شرکت کنید، نیاز به حداقل مدرک دبیرستان و یا معادل آن دارید. از این رو پیش از ثبت نام، حتما باید دوره دبیرستان خود را پشت سر گذاشته و مدرک دیپلم داشته باشید.

ثبت نام در زمان مقرر

پیش از آزمون یک بازه زمانی برای ثبت نام به متقاضیان اعلام می‌شود. از این رو تمام شرکت‌کنندگان حتما در این زمان مقررشده باید مراحل ثبت نام خود را تکمیل کرده و هزینه مورد نیاز را پرداخت کنند. در این حالت شما مجاز به شرکت در آزمون خواهید شد و می‌توانید سایر مراحل را پشت سر بگذارید.

افزایش سطح تسلط به زبان انگلیسی

از آنجایی که این آزمون به زبان انگلیسی برگزار شده و به سنجش مهارت‌های شما می‌پردازد، نیاز است که حتما سطح تسلط خود به زبان انگلیسی را ارتقا دهید تا بتوانید عملکرد بهتر و مطلوب‌تری در آزمون داشته باشید. به همین دلیل ما در آوای شهیر، دوره آموزش آزمون SAT را برای شما برگزار کرده‌ایم.

شناخت ساختار آزمون

آزمون SAT دو بخش تستی و یک بخش تشریحی نوشتاری دارد که سوالات مختلفی را در زمینه‌های ریاضی، واژگان، تحلیل مقالات، نوشتن و خواندن شامل می‌شوند. در این آزمون سوالات دارای برچسب‌های مختلفی هستند که از A تا C، میزان سختی آنها را نشان می‌دهد. این آزمون امتیازی بین ۴۰۰ تا ۱۶۰۰ دارد و برای تعیین نمره قبولی در آن، باید شرایط دانشگاه یا کشور مقصد را بررسی کنید.

تمرین و کسب آمادگی

در آزمون اس ای تی به سنجش تمام مهارت‌های مورد نیاز متقاضی برای ورود به دانشگاه پرداخته می‌شود. از این رو به غیر از سطح تسلط به زبان انگلیسی، سایر توانایی‌های شما در حل سوالات ریاضی، واژگان، تحلیلی و تشخیصی نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بر این اساس باید در مدت زمانی تا روز آزمون فرصت دارید، زمان کافی برای تمرین و کسب آمادگی اختصاص دهید.

پاسخگویی اصولی به سوالات

در این آزمون سوالات مختلفی به صورت هوشمندانه و تستی طراحی شده‌اند. از این رو شما باید برای پاسخ‌دهی به این سوالات تمام مهارت‌های تفکر و منطق خود را به کار بگیرید تا بتوانید به درصد بالایی از آن‌ها پاسخ درست بدهید.

آشنایی با انواع آزمون اس ای تی

آزمون ست در دو نوع عمومی و موضوعی برگزار می‌شود. در آزمون عمومی یا جنرال به بررسی مهارت‌های مربوط به درک مطلب، نگارش و ریاضیات پرداخته می‌شود و در مدل موضوعی، دروس تخصصی دیگری مانند شیمی، فیزیک، زیست و … نیز پوشش داده می‌شوند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون ست

بعد از اینکه دانستیم آزمون SAT چیست و با کاربرد آزمون ست در پذیرش دانشگاه‌های مختلف در سرتاسر دنیا آشنا شدیم، لازم است تا به بررسی نحوه ثبت نام برای این آزمون بپردازیم. به صورت کلی برای ثبت نام در آزمون SAT شما نیاز به مدارک خاصی دارید که باید در موعد مقرر آن‌ها را ارائه دهید. اولین مورد در این راستا، پاسپورت دارای اعتبار حداقل شش ماهه است. علاوه بر پاسپورت به عکس پرسنلی مناسب، مدرک تحصیلی دبیرستانی، زمان اتمام تحصیل و همچنین کارت بانکی برای پرداخت هزینه نیاز خواهید داشت.

سخن پایانی

آزمون ست یکی از آزمون‌های معتبر در امریکا بوده که امروزه در بسیاری از کشورهای دیگر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بخش‌های قبلی به صورت کامل به معرفی این آزمون و همچنین کاربرد آزمون ست پرداختیم تا شما با مطالعه این مطالب، بتوانید عملکرد بهتر و مطلوب‌تری در آزمون داشته باشید. شرایط و پیش‌نیازها و همچنین مدارک مورد نیاز برای ثبت نام را نیز مورد بررسی قرار دادیم. در صورتی که می‌خواهید در این آزمون نمره بالا کسب کنید، می‌توانید در دوره‌های آوای شهیر شرکت کنید.

آیا آزمون ست در ایران هم برگزار می‌شود؟

به دلیل شرایط سیاسی و تحریم‌های موجود، این آزمون در ایران برگزار نشده و متقاضیان برای شرکت در آن باید به کشورهای همسایه مانند آذربایجان، ترکیه، امارات و ... مراجعه کنند.

آزمون اس ای تی چند بار در سال تکرار می‌شود؟

در کشور آمریکا این آزمون ۷ بار در سال و در سایر کشورها ۴ بار در سال تکرار می‌شود تا متقاضیان بتوانند در آن شرکت کنند.

سایر مقالات
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *