کتاب های لازم برای گرفتن مدرک تافل

آزمون تافل این روزها به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین آزمون‌های تعیین سطح زبان انگلیسی بوده که در بسیاری از کشورها کاربرد دارد. این آزمون از چند بخش مختلف تشکیل شده که شما برای موفقیت در آن‌ها، نیاز به کسب مهارت ویژه‌ای دارید. گرفتن نمره بالا و مناسب در این آزمون، می‌تواند در رزومه و روند مهاجرت شما تا حد زیادی تاثیرگذار باشد. بر این اساس توصیه می‌کنیم مطالعات خود را با منابع و کتاب‌های تخصصی و مناسب انجام دهید تا نتیجه بهتری دریافت کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین کتاب‌ها برای تافل بیشتر آشنا شویم.

بهترین کتاب ها برای آزمون تافل

فهرست مطالب

اهمیت کتاب ها در آزمون تافل

تمام متقاضیان و شرکت کنندگان در آزمون تافل، باید بتوانند بهترین عملکرد خود را در آزمون داشته باشند و مهارت‌های خود را به بهترین نحو ممکن نشان دهند. از این رو لازم است از طریق منابع مختلف، به ارتقای مهارت‌های خود بپردازند. قبل از آزمون شما زمان کافی را برای این کار در اختیار خواهید داشت تا در نهایت بتوانید آمادگی مورد نیاز را کسب کنید. یکی از بهترین روش‌هایی که به شما کمک می‌کند تا با آمادگی کامل در آزمون شرکت کنید، تهیه کتاب‌های کمک آموزشی است. به صورت کلی به هر نحوی که برنامه ریزی کرده و پیش بروید، شما به این دسته از منابع نیاز خواهید داشت. کتاب‌های لازم برای گرفتن مدرک تافل، دارای دسته‌بندی و تنوع فوق‌العاده‌ای هستند که شما می‌توانید از میان آن‌ها به انتخاب بپردازید.

ویژگی های کتاب خوب برای تافل

امروزه با توجه به تقاضای بسیار زیاد و گسترده در این زمینه، مدل‌های مختلفی از کتاب‌های تافل چاپ و ارائه شده‌اند که شما می‌توانید از میان آن‌ها بهترین ها را انتخاب کنید. برای کسب بهترین و مطلوب‌ترین نتیجه از آزمون تافل، توصیه می‌کنیم در انتخاب کتاب آموزشی  ویژگی‌ها و نکات خاصی را در نظر داشته باشید. از این رو در این بخش به معرفی چند نمونه از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک کتاب کمکی برای تافل باید داشته باشد، می‌پردازیم.

ویژگی های کتاب خوب برای تافل

داشتن نکات طبقه بندی شده

یک کتاب مناسب برای آزمون تافل باید انواع نکاتی که زبان آموز به آن‌ها احتیاج دارد را به بهترین نحو ممکن و به صورت طبقه بندی شده در اختیار کاربر قرار دهد. راهنمایی‌های مناسبی باید در بخش‌های مختلف ارائه شده باشند تا بتواند زبان‌آموز را با شیوه‌های مختلف پاسخ‌دهی به سوالات آشنا کند.

ارائه تمرین‌های متعدد

یکی دیگر از ویژگی‌های کتاب مناسب برای شرکت در آزمون تافل، ارائه تمرین‌های متعدد و مختلف برای موفقیت است. در برخی از مواقع ممکن است شما بر این باور باشید که از هر نظر آماده شرکت در آزمون هستید، اما با رو به رو شدن با سوالات چالش‌برانگیزتر می‌توانید به خلاف این موضوع پی ببرید. از این رو بهترین کتاب‌ها برای تافل، معمولا تمرین‌های مختلفی در خود جای داده‌اند.

ارائه پاسخنامه برای سوالات

زبان آموز برای اینکه بتواند به سنجش عملکرد خود بپردازد، نیاز به پاسخ سوالات هم دارد. از این رو لازم است کتاب خریداری شده دارای پاسخنامه مناسبی باشد تا فرد بتواند در مواقع مورد نیاز به آن رجوع کند. این پاسخنامه باید با توضیحات و به صورت کامل به تمام سوالات پاسخ داده باشد تا کاربر بتواند نهایت استفاده از آن را ببرد.

هم سطح با نمره دلخواه زبان‌آموز

توجه داشته باشید که در هر سطح از زبان انگلیسی، شما باید اقدام به خرید کتاب‌های آموزشی هم‌سطح با خودتان کنید. در صورتی که کتاب خریداری شده پایین‌تر و یا بالاتر از سطح شما باشد، نمی‌توانید انتظار اثرگذاری بالایی از آن داشته باشید. از این رو توصیه می‌کنیم با افراد متخصص در این راستا مشورت کرده و سپس اقدام به خرید کتاب‌های مناسب کنید.

داشتن نمونه سوالات واقعی

برای اینکه بتوانید در آزمون تافل موفق شوید، نیاز است که نمونه سوالات واقعی آن را حل کنید. در نتیجه باید به سراغ کتابی بروید که برای هر چهار مهارت، این نمونه سوالات را ارائه می‌دهد و می‌تواند شما را در موقعیت واقعی آزمون قرار دهد. همچنین شرکت در دوره تافل iBT و PBT آوای شهیر هم می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

بهترین کتاب ها برای تافل

همان طور که اشاره کردیم، امروزه تنوع بسیار زیادی در میان انواع منابع آزمون تافل وجود دارد. بر این اساس لازم است تا درباره بهترین کتاب‌ها در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید و سپس اقدام به انتخاب و خرید از میان آن‌ها کنید. از این رو در این بخش چند نمونه از کتاب‌های لازم برای گرفتن مدرک تافل را به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید عملکرد بهتر و مطلوب‌تری در آزمون خود داشته باشید.

بهترین کتاب ها برای تافل – اصلاحیه

بهترین منابع لیسنینگ تافل

برای اینکه بتوانید مهارت شنیداری خود را تقویت کنید، باید بهترین منابع را در این حوزه بشناسید. بهترین منابع لیسنینگ تافل عبارتند از:

TOEFL ESL POD

این منبع در واقع یک فایل صوتی است و مناسب افرادی خواهد بود که سطح لیسنینگ پایینی داشته باشند. این فایل‌های صوتی با سرعت کم آغاز شده و رفته رفته سرعت صحبت کردن در آنها زیاد می‌شود تا شما بتوانید به مرور زمان مهارت‌های شنیداری خود را تقویت کنید. موضوعات این پادکست‌ها آموزنده و بسیار متنوع هستند و برای داشتن انگیزه، می‌توانید ابتدا از موضوعات مورد علاقه خود شروع کنید.

فایل های لیسنینگ Contemporary Topics

مجموعه فایل‌های لیسنینگ Contemporary Topics یکی از بهترین منابع برای لیسنینگ تافل است که از سطح مبتدی تا پیشرفته را شامل می‌شود. با استفاده از این مجموعه شما می‌توانید با بهترین شیوه‌های نوت برداری در زمان آزمون آشنا شده و به این ترتیب سرعت خود را در پاسخگویی به سوالات پاسخ دهید. از آنجا که این مجموعه سطح بندی شده است، می‌توانید با توجه به سطح زبانی خود از آن استفاده کنید. شما می‌توانید با مراجعه به موسسه آوای شهیر، مجموعه فایل‌های چاپی این مجموعه که شامل متن لیسنینگ و سوالات بخش ویدیویی می‌شوند را دریافت کنید.

کتاب Delta’s Key TOEFL Complete Skill Practice 2016

کتاب Delta’s Key TOEFL Complete Skill Practice 2016 جدیدترین نسخه از کتاب‌های دلتا است که برای سطح متوسط رو به بالا نوشته شده و به عنوان یکی از بهترین کتاب های تافل شناخته می‌شود. این کتاب یک منبع بسیار عالی برای یادگیری ریدینگ و لیسنینگ تافل است که توصیه می‌شود قبل از زدن تست‌های آکسفورد آن را مطالعه کنید. در کنار این کتاب از مجموعه دلتا، باید منابع دیگری را هم که این بخش و قسمت‌های دیگر معرفی می‌کنیم، مطالعه کنید تا بتوانید در مهارت شنیداری به سطح بالا برسید.

Oxford Preparation Course for the TOEFL iBT Exam

کتاب آمادگی برای تافل iBT از انتشارات آکسفورد یکی از بهترین منابع برای لیسنینگ تافل است که باید قبل از زدن تست‌های TPO و NEO مطالعه شود. سطح این کتاب در مقایسه با کتاب دلتا بالاتر است؛ به همین دلیل توصیه می‌شود که اگر پایین‌تر از سطح intermediate هستید، این کتاب را مطالعه نکنید.

مجموعه تست های TPO و NEO

TPO و NEO در واقع دو نمونه از نرم افزارهای تست هستند که سوالات سال‌های قبل تافل iBT را در اختیار شما قرار می‌دهند و استفاده از آنها پس از مطالعه کتاب‌های دلتا و آکسفورد توصیه می‌شود. این تست‌ها به مرور سخت‌تر شده و ساختار آنها به تافل امروزی نزدیکتر خواهد شد.

بهترین منابع لغت برای تافل

یکی از بخش‌های مهم در آزمون تافل که باید زمان زیادی را برای آن بگذارید، قسمت وکب یا لغات است که کمک می‌کند در هر 4 مهارت قوی شوید. بنابراین در این بخش می‌خواهیم چند نمونه از بهترین کتاب های تافل برای بهبود دانش لغوی را به شما معرفی کنیم که عبارتند از:

  • Vocabulary in Use Basic ویرایش دوم که مخصوص افرادی است که در سطح مبتدی زبان انگلیسی قرار دارند و برای افراد در سطوح پیشرفته، چندان توصیه نمی‌شود.
  • مجموعه کتاب 4000 واژه ضروری در انگلیسی از 1 تا 6 که از بهترین منابع برای آزمون‌های بین المللی به شمار می‌رود و به شما کمک می‌کند لغات مترادف و متضاد را به خوبی یاد بگیرید. در نتیجه هم در تست‌های ریدینگ و هم در لیسنینگ بسیار مفید خواهند بود.
  • Essential English Idioms که در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته ارائه شده و مجموعه‌ای بسیار خوب از اصطلاحات پرکاربرد و افعال دو کلمه‌ای است.
  • 1212 Words You Need to Know to Pass TOEFL iBT که لغات پرکاربرد در آزمون تافل را به شما یاد می‌دهد.
  • Barron’s Essential Words for the TOEFL که یک لغت‌نامه مخصوص برای تافل است و دایره واژگان کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهد. کتاب بارونز حدود 500 واژه کاربردی را با هم معنی‌های آنها به شما یاد می‌دهد تا درک خوبی از مفاهیم پیدا کرده و بتوانید با حل تمرینات کتاب، آنها را تثبیت کنید.

بهترین منابع برای گرامر تافل

بخش مهمی از آزمون تافل که می‌تواند نمره شما را در مهارت‌های مختلف افزایش دهد، مربوط به گرامر است. بنابراین باید در میان بهترین کتاب ها برای تافل، به دنبال بهترین منابع برای گرامر هم باشید تا بتوانید نمره خود را ارتقا دهید. برای اینکه به سطح خوبی در گرامر برسید و به آن مسلط شوید، پیشنهاد ما این است که در دوره گرامر ضروری و پیشرفته تافل در آوای شهیر شرکت کنید. دوره گرامر ضروری آوای شهیر مجموعه‌ای از بهترین کتاب‌ها را جمع آوری کرده و در قالب یک پکیج کامل به شما ارائه می‌دهد. همچنین در دوره گرامر پیشرفته هم نه تنها برای آزمون تافل، بلکه برای انواع آزمون‌های بین المللی مانند آیلتس، جی مت، GRE و SAT ه آماده خواهید شد.

بهترین منابع برای ریدینگ تافل

در میان بهترین کتاب ها برای آزمون تافل، باید به سراغ کتاب‌های مخصوص ریدینگ هم بروید تا بتوانید در این بخش به نمره خوبی دست پیدا کنید. کتاب دلتا و مجموعه تست‌های TPO و NEO که در بخش لیسنینگ به شما معرفی شدند، از منابع مفید برای ریدینگ هم به شمار می‌رود. البته سطح این کتاب‌ها بالا هستند و نباید در مراحل اولیه خواندن زبان به سراغ آنها بروید. کتاب دیگری که در بخش ریدینگ برای شما مفید واقع خواهد شد، به نام Cambridge Reading Skills Workbook & Teacher’s Guide است که سطح آن upper intermediate بوده و به طور خاص برای تافل iBT پیشنهاد می‌شود. البته برای دیگر آزمون‌های بین المللی زبان هم مفید است و شما می‌توانید کتاب سوالات و کلید پاسخ آن را از ما در آوای شهیر دریافت کنید.

بهترین منابع رایتینگ تافل

بخش نوشتاری یا رایتینگ یکی از مهمترین قسمت‌ها در آزمون تافل است که تاثیر زیادی بر روی نمره نهایی شما دارد. بنابراین اگر به دنبال بهترین کتاب های تافل برای بخش رایتینگ هستید، می‌توانید از منابع زیر استفاده کنید:

Barron’s Writing for the TOEFL iBT

بخش رایتینگ یکی از مهم‌ترین بخش‌های آزمون تافل بوده که مهارت نوشتار داوطلب را به صورت کامل به چالش می‌کشد. از این رو، شما برای تقویت این مهارت خود، نیاز به یک کتاب تخصصی و مناسب خواهید داشت. Barron’s Writing for the TOEFL iBT در این راستا می‌تواند تا حد زیادی کمک‌کننده باشد.

در بخش‌های مختلف این کتاب، تلاش شده تا زبان آموزان بتوانند با ساختار گرامری جمله‌ها به خوبی آشنا شده و جملات را به درست‌ترین شکل ممکن بنویسند. در این کتاب شما به مجموعه گسترده‌ای از نمونه‌های رایتینگ دسترسی دارید که می‌توانید به بررسی آن‌ها پرداخته و از این طریق مهارت خود را به میزان قابل‌توجهی ارتقا دهید. همچنین می‌توانید با شرکت در دوره رایتینگ تافل این مهارت را در خود تقویت کنید.

کتاب TOEFL Writing Success 6th Edition

نسخه کاغذی این کتاب را می‌توانید در موسسه آوای شهیر، انتشارات جنگل و دیگر کتاب فروشی‌ها تهیه کنید؛ اما دقت داشته باشید که حتما باید کتاب TOEFL Writing Success را به همراه واژه نامه‌ای مه برای آن نوشته شده، مطالعه نمایید. در صورتی که می‌خواهید بیشترین بازدهی را از این کتاب به دست آورید، باید قسمت مقدمه کتاب را حتما بررسی کنید.

کلمه‌هایی که در زیر آنها خط کشیده شده، معمولا کلمات کلیدی در آزمون تافل هستند که معنای متفاوتی با ذهنیت شما دارند. بخش اول این کتاب اطلاعات خوبی را درباره تسک 2 فرمت جدید رایتینگ تافل در اختیار شما قرار می‌دهد؛ اما می‌توانید توضیحات بیشتر در این باره را در دوره تصحیح رایتینگ تافل که در آوای شهیر برگزار می‌شود، دریافت نمایید. همچنین در بخش integrated کتاب هم می‌توانید انواع مثال‌های مناسب ریدینگ و لکچر را پیدا کرده و از این قسمت هم سود زیادی ببرید.

بهترین منابع اسپیکینگ تافل

برای بخش اسپیکینگ تافل آی بی تی، بهترین راه شرکت در کلاس‌های آموزشی است؛ زیرا نکاتی در این دوره‌ها گفته شده که معمولا در کتاب‌ها ذکر نمی‌شوند. برای مثال شما با شرکت در دوره اسپیکینگ تافل می‌توانید مهارت‌هایی مانند روش‌های نت برداری، مدیریت زمان، ایده پردازی برای تسک ۱، استفاده از لغات و همنشین‌های مناسب، تلفظ، استرس کلمات و اینتونیشن یاد بگیرید. این موارد معمولا در کتاب‌ها به صورت منسجم ذکر نمی‌شوند و همین موضوع باعث گیجی داوطلب خواهد شد. با این حال خواندن سه کتاب Building Skills for the TOEFL iBT: Beginning, Developing, Mastering ‎ برای سطح مقدماتی تا پیشرفته بسیار کمک کننده خواهد بود. در هر کتاب از هر تسک اسپیکینگ، 6 نمونه آورده شده و لغات مهم هم توضیح داده شده است تا شما بتوانید با حل این نمونه‌ها تسلط بهتری به دست آورید.

بهترین مجموعه تست های همه مهارت های تافل

اگر برای تقویت همه مهارت‌های خود به دنبال بهترین کتاب ها برای آزمون تافل هستید، می‌توانید مجموعه تست‌هایی را که در ادامه به شما معرفی کرده‌ایم، استفاده کنید.

The Official Guide to the TOEFL Test

یکی دیگر از بهترین کتاب‌ها برای تافل The Official Guide to the TOEFL Test بوده که مخصوص افراد با سطح متوسط طراحی شده است. این کتاب توسط موسسه EST منتشر شده که طراح آزمون‌های تافل بوده، از این رو می‌توانیم نتیجه بگیریم که اعتبار بسیار بالایی دارد. کتاب The Official Guide to the TOEFL Test تمام بخش‌های مختلف آزمون را به خوبی شرح داده تا زبان آموز بتواند آشنایی کاملی با آزمون به دست آورده و برای شرکت در آن، تمرین کافی داشته باشد. همچنین تعدادی نمونه آزمون تافل نیز در آن قرار گرفته که زبان آموز از طریق آن‌ها می‌تواند اقدام به سنجش خود بکند. به صورت کلی موفقیت در آزمون تافل، نیاز به یک سری استراتژی خاص دارد که با استفاده از این کتاب شما می‌توانید به صورت کامل به آن‌ها مسلط شوید.

Kaplan TOEFL iBT Premier

یکی دیگر از منابع جامع برای شرکت در آزمون TOEFL که تا حد زیادی کمک‌کننده خواهد بود، کتاب Kaplan TOEFL iBT Premier است. این کتاب از چهار بخش نمونه سوال و جواب‌های مفصل با توضیحات تشکیل شده است. نکات و تکنیک‌های مخصوصی هم در این کتاب ارائه شده‌اند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید عملکرد و نمره بهتری در آزمون تافل iBT داشته باشید. Kaplan TOEFL iBT Premier تمام چهار مهارت خواندن، شنیدن، نوشتن و مکالمه را به صورت کامل پوشش داده است. همراه با این محصول، 95 دقیقه صدای ضبط شده هم ارائه می‌شود که شما می‌توانید برای ارتقای مهارت شنیدن و مکالمه از آن‌ها استفاده کنید. همچنین 95 دقیقه فیلم ویدئویی هم در اختیار شما قرار می‌گیرد که استراتژی پاسخ به سوالات بخش‌های مختلف را توضیح داده است.

توجه داشته باشید در صورتی که تسلط نسبی برای آزمون را به دست آورید، می‌توانید از این محصول استفاده کنید. از این رو، برای افراد غیرحرفه‌ای که به تازگی آموزش برای آزمون تافل را آغاز کرده‌اند، Kaplan TOEFL iBT Premier نمی‌تواند انتخاب خوبی به عنوان منبع باشد.

Official TOEFL iBT Tests Volume 1 & 2

تمرین و تکرار دو عنصر جدایی‌ناپذیر از آزمون تافل هستند که شما برای کسب نتیجه مطلوب و نمره بالا، باید حتما به آن‌ها پایبند باشید. از این رو این کتاب دو جلدی، کاملا مشابه با آزمون تافل طراحی شده است تا بتواند مانند یک شبیه‌ساز حرفه‌ای و مناسب برای آزمون تافل کاربرد داشته باشد. همراه با این کتاب‌ها، DVD هایی هم در اختیار شما قرار می‌گیرند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، درک بهتر و کامل‌تری از شرایط آزمون داشته باشید.

شما با فراهم کردن این شرایط، باید به پاسخ دادن سوالات موجود در مجموعه کتاب‌های Official TOEFL iBT Tests Volume 1 & 2 بپردازید. بعد از اتمام زمان در نظر گرفته شده، به بررسی پاسخ‌های بپردازید و اشتباهات خود را درک کنید. راهنمایی مناسبی برای نمره دهی در آزمون تافل هم در این کتاب ارائه شده است که شما می‌توانید از آن برای تخمین نمره خود استفاده کنید. توصیه می‌کنیم همه افرادی که قصد شرکت در آزمون را دارند از مزایای این کتاب بهره مند شوند.

سخن پایانی

شرکت در آزمون تافل برای تعیین سطح زبان انگلیسی، یکی از مهم‌ترین مراحلی است که شما برای مهاجرت و تکمیل رزومه به آن نیاز دارید. از این رو کسب نمره مطلوب و بالا در این آزمون، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای گرفتن مدرک تافل توصیه می کنیم از بهتریت منابع و کتابها استفاده کنید تا بتوانید عملکرد بهتری در این آزمون داشته باشید. امروزه کتاب‌ها و منابع مختلفی در این راستا وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. در بخش‌های قبلی به صورت کلی چند نمونه از این کتاب‌ها را معرفی کردیم. علاوه بر این کتاب‌ها، شما می‌توانید در دوره‌های آوای شهیر شرکت کنید.

بهترین کتاب‌ها برای تافل کدم‌اند؟

از مهمترین ویژگی های بهترین کتاب ها برای تافل باید به جامع و کامل بودن کتاب، ارائه نمونه سوال واقعی و پاسخنامه، بررسی استراتژی‌ها و ... اشاره کنیم.

از چه منابعی برای آمادگی آزمون تافل استفاده کنیم؟

برای کسب مهارت در این زمینه می‌توانید از کتاب‌های کمک آموزشی، سایت‌های مختلف، پکیج‌های آموزشی، کلاس‌ها و دوره‌ها و ... استفاده کنید.

سایر مقالات
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *