نمره قبولی در آزمون GRE چند است؟

آزمون GRE یکی از آزمون‌های بین المللی زبان است که بیشتر برای دانشگاه‌های آمریکا و کانادا اهمیت دارد. با این حال برخی افراد اطلاعات چندانی درباره این آزمون ندارند و نمی‌دانند که نمره قبولی در آزمون GRE چند است؟ به همین دلیل در این مقاله از آوای شهیر می‌خواهیم به این سوال پاسخ داده و بگوییم که نمره خوب در GRE چند است؟

نمره قبولی در آزمون GRE چند است؟

فهرست مطالب

نمره خوب برای GRE چند است؟

اینکه چه نمره‌ای برای آزمون جی آر ای خوب است، به طور مستقیم بستگی به هدف و برنامه‌های شما دارد. یعنی شما باید دانشگاه یا محل کاری را که اپلای کرده‌اید، بررسی کرده و ببینید که برای مدارک قابل قبول، چه نمره GRE را از شما می‌خواهد. زیرا نمره خوب در این آزمون از رشته‌ای به رشته دیگر و در دانشگاه‌های مختلف، متفاوت خواهد بود. با این حال آمار ETS، موسسه برگزارکننده آزمون، نشان می‌دهد که میانگین نمره برای همه شرکت کنندگان در این آزمون در حال حاضر ۱۵۰ برای قسمت کلامی و ۱۵۲ برای ریاضی است. برای شرکت در دوره آموزش GRE با ما تماس بگیرید.

نحوه امتیازدهی در آزمون GRE

برای اینکه بدانید نمره قبولی در آزمون GRE چند است؟ باید با نحوه امتیازدهی در این آزمون آشنایی کامل داشته باشید. در گزارشی که پس از اعلام نتیجه این آزمون در اختیار شما قرار می‌گیرد، سه نمره قرار گرفته که یکی مربوط به استدلال کمی یا ریاضی است و دوتای دیگر به بخش‌های استدلال کلامی و نوشتن مقالات مربوط می‌شوند. در جدول زیر بازه امتیاز در هر بخش از آزمون GRE را برای شما آورده‌ایم.

 

نام بخش امتیاز
استدلال کلامی ۱۳۰ تا ۱۷۰
استدلالل ریاضی و کمی ۱۳۰ تا ۱۷۰
نوشتن تحلیلی ۰ تا ۶

نحوه تفسیر نمرات در آزمون GRE

هر نمره در آزمون GRE دارای دو بخش است؛ یک نمره مقیاسی که همان ۱۳۰ تا ۱۷۰ را نشان می‌دهد و یک رتبه صدک که اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا نمره صدک مشخص خواهد کرد که چگونه نمره نهایی شما در آزمون محاسبه و با دیگرام مقایسه می‌شود. برای مثال اگر در آزمون استدلال کلامی نمره ۱۵۰ را بگیرید، نمره صدک شما برابر ۴۷ است؛ یعنی از ۴۷ درصد شرکت کنندگان در آزمون، نمره بهتری را کسب کرده و از ۵۳ درصد بدتر هستند. صدک‌های مربوط به نمرات بخش نوشتن تحلیلی در جدول زیر آورده شده‌اند.

نمره مقیاسی صدک
۶٫۰ ۹۹
۵٫۵ ۹۸
۵٫۰ ۹۳
۴٫۵ ۸۲
۴٫۰ ۵۹
۳٫۵ ۴۲
۳٫۰ ۱۷
۲٫۵ ۷
۲٫۰ ۲
۱٫۵ ۱
۱٫۰ کمتر از ۱

برای قبولی در آزمون GRE، چه نمره ای لازم است؟

باید بدانید که نمره مشخصی برای قبولی در آزمون GRE وجود ندارد و شما تنها باید عملکرد را با توجه به جمله هدف خودتان بشناسید. بنابراین حتما سایت دانشگاه و شرایط مورد نیاز برای رشته خود را بررسی کرده و حداقل نمره GRE قابل قبول را استخراج کنید. همچنین باید دقت داشته باشید که نمره کدام بخش برای دانشگاه مورد نظر شما اهمیت دارد؛ برای مثال دانشگاه‌هایی که مدرک آیلتس و GRE را در کنار هم می‌خواهند، تنها بخش ریاضی را ملاک قرار می‌دهند. معمولا دانشگاه‎‌ها نمره کمتر از ۱۵۵ در مجموع امتحان را قبول ندارند و شما باید تلاش کنید که به نمره‌ای بالاتر دست پیدا کنید.

سخن پایانی

در این مقاله توضیح دادیم که نمره قبولی در آزمون GRE چند است و چطور می‌توان در این آزمون، امتیاز نهایی را حساب کرد؟ باید بدانید که این نمره قبولی تا حد زیادی به برنامه تحصیلی مورد نظر شما وابسته است و در مقایسه با رقبایتان سنجیده خواهد شد. شما می‌توانید برای کسب نمره بالا در این آزمون با ما در آوای شهیر تماس بگیرید.

سوالات متداول

حداقل نمره قابل قبول در آزمون GRE چند است؟

شما باید از مجموع ۳۴۶ امتیاز، حدود ۱۵۵ نمره را کسب کنید تا در بیشتر دانشگاه‌ها پذیرفته شوید.

آیا نمره مجموع GRE در پذیرش دانشگاه اهمیت دارد؟

خیر. در برخی موارد، دانشگاه تنها به نمره یک بخش از امتحان شما توجه کرده یا هر بخش را به صورت جداگانه در نظر خواهد گرفت.

سایر مقالات
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *